Proiect realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, în cadrul Programului Erasmus+. Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar Agenția Națională și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conținutul informației va fi folosit.
Programul Erasmus+, Acțiunea-cheie 122 – Mobilitatea persoanelor;
Programul ERASMUS+
Acţiunea Cheie 122, Domeniul – Formare profesională (VET)
Titlul proiectului: Oportunități europene de succes pe piața muncii prin educație VET de calitate
Numărul de identificare al contractului: 2023-1-RO01-KA122-VET-000146244;
Perioada de implementare: 01/07/2023 – 31/10/2024; Buget: 71.257,00 euro;
Obiectivele specifice vizate prin intermediul celor 4 fluxuri de mobilități pentru cei 9 profesori de tehnologii, specializări economice au avut în vedere:
- Dezvoltarea abilităților de integrare a tehnologiei la clasă și creșterea calității educației incluzive durabile pentru 6 profesori participanți la cursuri structurate și 3 la Job Shadowing în 16 luni.
- Creșterea în 16 luni cu 20% a numărului de parteneriate sustenabile durabile încheiat de către Colegiul Național Economic „Theodor Costescu” cu instituții și companii europene, în cadrul cărora profesorii să-și dezvolte competențele profesionale digitale și de comunicare în limba engleză și portugheză, relevante și transferabile, adaptate mediului de afaceri din UE – în vederea predării disciplinelor de specialitate economică – pentru a contribui la formarea unei forțe de muncă superior calificate, adaptabile la o piață a muncii incluzivă, care are capacitatea de a certifica competențele dobândite de elevi în mobilitățile transnaționale.
Astefel, cei 9 profesori au participat la 4 fluxuri de mobilități de formare profesională VET, după cum urmează:
- 3 profesori participanți la 3 fluxuri de mobilități de Job Shadowing organizate prin intermediul partenerului de primire Sapere Aude: Educação e Formação Lda / Casa da Educata în Lisabona, Portugalia:
- Costea Victoria,
- Croitoru Marilena și
- Butușină Marian Ionel;
- 3 profesori participanți la 1 flux de mobilități de curs structurat – program de formare “Clasa incluzivă prin TIC”, organizat de Asociația Edu2grow la St. Julian‘s, Malta:
- Berciu Vlădaia Livia,
- Vlăduț Simona,
- Răbonțu Carmen.
- 3 profesori participanți la un flux de mobilități de curs structurat pentru programul de formare “Fă din tehnologie prietenul tău”, organizat de Asociația Edu2grow în Evia, Grecia:
- Simona Stănică,
- Tania Pleniceanu și
- Micea Ianăși.
La cursul “Clasă incluzivă prin TIC”, https://edu2grow.org/staff-courses/inclusive-classroom-through-ict/ s-au abordat într-o manieră inter și transdisciplinară, teme precum:
- Legătura cultură, interculturalitate și incluziune. Cum să comunici și să te conectezi. Team building: lucrul cu colegii și părinții – exerciții practice și dezbateri. Valori culturale și de grup. Stereotipuri și prejudecăți despre TIC în clasa. Jocuri, metode și instrumente pentru îmbunătățirea comunicării între participanți.
- Instrumente digitale pentru incluziune. Comunicare (asertivă, agresivă, pasivă), Empatie și oglindire. Comunicarea nonverbală în mediul de lucru și în sala de clasă. Adaptarea comunicării la grupa de vârstă. Jocuri pentru îmbunătățirea comunicării.
- Videoclipuri pentru incluziune. Instrumente online stereotipuri și prejudecăți. Cum să promovezi motivația, participarea și creativitatea elevilor prin activități non-formale, informale, experiențiale și e-learning. Dezvoltarea încrederii și a stimei de sine pentru persoanele excluse.
- Identificarea și prevenirea hărțuirii cibernetice. Implementarea diferitelor instrumente, aplicații și platforme web TIC: Plickers, QR Codes, formulare Google, Goosechase, jocuri Jeopardy, Wordwall, Quizlet, Flipgrid. Instrumente cloud – Google Suite. Proiectare crosswords & Quizzes. Mind Maps & Word Clouds. Crearea unui avatar. Utilizarea de aplicații digitale și setările de exterior. Personalizarea instrumentelor digitale de partajare.
- Audio si video. Instrumente digitale pentru progresul fiecărui elev și pentru a îmbunătăți incluziunea. Podcasting&Recording Audio pentru învățare online. Povești digitale în educație pentru facilitarea incluziunii.
Postăm mai jos o listă de link-uri de platforme educaționale pe care ne-am antrenat la cursul “Clasa incluzivă prin TIC”, multe dintre acestea beneficiind de funcții integrate specifice algoritmilor de inteligență artificială.